• Standaard header

7 tips om niet te overeten!

Geplaatst op 29-04-2020

7 tips om niet te overeten!

1. Eet gezond op het moment dat je trek hebt. Een vreetbui is niet hetzelfde als honger. Honger(maag) is iets anders dan de vreetbui(hoofd, dopamine) waar je behoefte aan hebt. Door gezond te eten krijgt je lichaam wat ie nodig heeft in plaats van wat je hoofd denkt te willen.

2. Maak verschil tussen maag en hoofd honger. Maaghonger is fysieke honger, een signaal van je lichaam dat het voedingsstoffen nodig heeft om te functioneren. Hoofdhonger is niet fysiek, maar is een mentaal soort honger. Hoofdhonger kan worden opgewekt door bijvoorbeeld negatieve emoties, of wanneer je jezelf wil belonen. Als tip zorg dat je structuur in je voeding hebt zodat je weet of je lichaam energie nodig heeft of je hoofd behoefte heeft aan dopamine.

3. Let op dat je niet te weinig eet. Als je wilt afvallen kun je minder eten(-500kcal). Maar als je te weinig eet werk je vreetbuien in de hand. Doordat je te weinig energie hebt komt er een punt dat je gaat eten wat voorhanden is. Vaak is dat niet de juiste voeding.

4. Zorg dat je geen troep in huis hebt. Wat je niet hebt kun je ook niet eten tenslotte.

5. Drink voldoende water. Het kan soms ook vrij direct al helpen om een glas water te drinken wanneer je honger hebt. Het geeft je even een bezigheid en er komt iets in je maag terecht. Heb je daarna nog steeds zo’n honger? Ga dan na of je al voldoende gegeten hebt die dag.

6. Let op met snelle suikers. Toegevoegde, geconcentreerde suikers zorgen voor een snelle piek in je bloedsuiker – en dan voor een diep dal. In dat dal heeft je lichaam hard nieuwe energie nodig en krijg je dus een eetbui.

7. Wees niet te streng voor jezelf. Ook met deze tips kan het natuurlijk soms misgaan. Word dan niet te boos op jezelf! Daarmee creëer je alleen maar meer negatieve gevoelens, en daar wordt niemand beter van. En geef ook niet op; als het één keer verkeerd gaat, betekent dat niet dat je het helemaal niet kunt. Accepteer gewoon dat het gebeurd is, en zet je beste beentje voor om het vanaf nu te voorkomen. Zo behaal je uiteindelijk het meeste resultaat!

Zeker in deze tijd is goed eten belangrijk, belangrijker dan sporten dus geef er prioriteit aan.

 

Deel dit bericht:

Blog

  • 7 tips om niet te overeten!

    In deze tijd is goed eten belangrijker dan ooit.

    Lees meer
  • Nuchter sporten?

    Is nuchter sporten zinvol?

    Lees meer
Archief
  • Afslank Marathon

    Afslank Marathon

    Met onze Afslank Marathon programma gaan we 90-dagen met je aan de slag

    Lees meer
  • Small Group Training

    Small Group Training

    Tijdens de Small Group trainingen wordt er hard gewerkt om een maximaal resultaat te behalen

    Lees meer
  • Outdoor Training

    Outdoor Training

    Full body workout gericht op kracht, conditie, balans en snelheid!

    Lees meer
  • 90 Day Challenge

    90 Day Challenge

    Maak gebruik van ons Elite outdoor programma

    Lees meer
  • Personal Training

    Personal Training

    Specifieke oefeningen, intensieve begeleiding en een persoonlijk plan

    Lees meer